«και εκάλεσε πολλούς»
Αγαπητοί μου αδελφοί,
Κλήση μεγάλη και αγία από τον Θεό Πατέρα, τον Πλάστη και Δημιουργό του παντός, ο Οποίος έστειλε τον Μονογενή Υιό Του στον κόσμο να καλέσει στο μέγα και σωτήριο Αυτού Δείπνο πάντα άνθρωπο που επιζητεί και θέλει να γίνει σύσσωμος και σύναιμος Χριστού.
Ο άνθρωπος όμως, άνθρωπος μωρός και κουφός και πολλάκις αδιάφορος δια την σωτηρία της ψυχής του, προτιμά τα επίγεια και φθαρτά αγαθά, τις φαύλες και πρόσκαιρες ηδονές και τέρψεις της μάταιης αυτής ζωής και όχι μόνο, αλλά παρακούει και την μεγάλη και ωφέλιμη πρόσκληση που του γίνεται να προσέλθει στο μέγα και σωτήριο δείπνο. Ο άνθρωπος αυτός, ζαλισμένος από τις βιοτικές μέριμνες, λέγει με ελαφρά την συνείδηση «ερωτώ σε έχε με παρητημένον».
Ω ! άνθρωπε ο Θεός της αγάπης, του ελέους και των οικτιρμών σε καλεί και σε προσκαλεί και εσύ δεν ανταποκρίνεσαι και το σπουδαιότερο αρνιέσαι τη μεγάλη αυτή τιμητική πρόσκληση.
Ο Θεός, άνθρωπε, σε καλεί και σε προσκαλεί να καθίσεις στο στολισμένο, στο γιορτινό και πλούσιο σε εδέσματα τραπέζι Του. Σε καλεί να γίνεις συνδαιτυμόνας Του. Σε καλεί να συνδειπνήσεις μαζί Του και εσύ με ελαφρά την συνείδηση σου αποποιείσαι τέτοια αξιοζήλευτη πρόσκληση και δεν παίρνεις μέρος σε τέτοια συμμετοχή, σε τέτοιο κάλεσμα «προφασιζόμενος προφάσεις εν αμαρτίαις».
Ο Θεός δεν είναι αίτιος για την άρνηση και στάση των ανθρώπων στο κάλεσμά Του, καθώς καταγράφεται στην σημερινή ευαγγελική περικοπή. Γιατί διαφορετικά, όχι μόνο δεν θα είχαν ευθύνη οι άνθρωποι, μα και δεν θα είχαν αξία οι πράξεις τους.
Όμως, η παρακοή στο θείο θέλημα, και ματαιώνει την σωτηρία των ανθρώπων, όμως δεν ματαιώνεται το σχέδιο του Θεού Πατρός πού έχει για τον κάθε άνθρωπο της κάθε εποχής.
Το σωτήριο Μέγα Δείπνο αποφασίστηκε, το Μέγα Τραπέζι της σωτηρίας του κάθε ανθρώπου, αρχίζει από την Γέννηση του Θεανθρώπου Ιησού, και τελεσιουργείται επάνω στο τετραμερή Σταυρό του Κυρίου, στο Γολγοθά, έκτοτε τό Μέγα Τραπέζι για τη σωτηρία του κάθε ανθρώπου επαναλαμβάνεται στο διηνεκές επάνω στην Αγία Τράπεζα.
Ο Θεός, λοιπόν, άνθρωπε, Θεός πλήρης αγάπης και αγαθότητας, ετοίμασε για σένα και για όλο το ανθρώπινο γένος, τραπέζι καθαρό, τροφή πνευματική, τροφή υγιή, τροφή ουράνιο, τροφή αγία, τροφή θεία, και εσύ παρακούς αυτής της μεγάλης κλήσης και μένεις αδιάφορος.
Ο Ιερεύς κρατώντας το Άγιο Ποτήριο σε κάθε Θεία Λειτουργία, απευθυνόμενος προς τον λαό λέγει το, «μετά φόβου Θεού πίστεως και αγάπης προσέλθετε», στο Μέγα Δείπνο.
Αναρίθμητα τα αγαθά και οι απολαύσεις του δείπνου αυτού. Ατελείωτος η διάρκειά του. Αρχίζει από την παρούσα ζωή και συνεχίζεται ολόλαμπρο στην αιώνια ζωή. Παρατίθεται στην γή και εκτείνεται στον ουρανό με ομοτράπεζους, εκεί τους αγγέλους και ανθρώπους, με πρωτοκαθεζόμενο τον θείο Λυτρωτή.
Η πρόσκληση και η κλήση είναι γενική, απευθύνεται και ισχύει δια κάθε άνθρωπο που επιθυμεί διακαώς να συμμετέχει στην πνευματική αυτή τράπεζα του Εσφαγμένου Αρνίου της Αποκάλυψης.
Ο Πανάγαθος θέλει την σωτηρία όλων των ανθρώπων και δια τούτο προσκαλεί στο μέγα Δείπνο της σωτηρίας, με πολλούς και διαφόρους τρόπους, όλους τους ανθρώπους – «πάντας ανθρώπους θέλει σωθήναι και εις επίγνωσιν αληθείας ελθείν».
Η άπειρος αγάπη του Θεού Πατρός των φώτων δεν βιάζει, δεν εξαναγκάζει κανένα άνθρωπο να γίνει συνδαιτυμόνας Του. Άλλωστε ο άνθρωπος έχει ελευθερία και ιδία βούληση.
Ο Θεός Πατέρας όμως προσκαλεί, προτρέπει, και έχει ανοικτή την θύρα της οικίας Του δι’ όλους τους ανθρώπους που επιθυμούν να εισέλθουν και να πάρουν θέση στην Πατρική Τράπεζα της σωτηρίας.
Αγαπητοί μου αδελφοί,
Ο Θεός, λέγει, σε κάθε άνθρωπο, «Σώζων σώζε την σεαυτού ψυχήν».
Ας μιμηθούμε και εμείς, αγαπητοί μου αδελφοί, τους Προπάτορες του Ιησού Χριστού, πού τιμά σήμερα η Εκκλησία μας, και μετά φόβου Θεού Πίστεως και αγάπης να δεχθούμε και εμείς μετά χαράς την πρόσκληση του Σωτήρα Χριστού και με ταπείνωση, και ειλικρινή μετάνοια να συμμετάσχουμε στο Μέγα Δείπνο, στο δείπνο της χάριτος και της σωτηρίας, τρώγοντες και πίνοντες αξίως το Πανάγιο Σώμα και το Τίμιο Αίμα του Σωτήρα Χριστού.
ΑΜΗΝ Ο Λ.Κ.Α.Π.